Denna sida är för dig som vill veta mer om våra tjänster. Här har vi samlat information om hur det fungerar, hjälp guider och hur du betalar.
Boka oss
1. Ring eller mejla oss
Vi tar emot ärenden på telefon 073 – 098 24 21 eller via kontaktformuläret. Våra teknikkunniga Datorsnillen tar emot ärendet i ditt område.
2. Vi kontaktar dig
Vår Datorsnille tar kontakt med dig för att gemensamt bestämma ett hembesök eller en telefonsupport med dig.
3. Efter utfört uppdrag
När uppdraget är klart på plats eller per telefon fakturerar Datorsnillen och hanterar eventuellt RUT. Du hittar våra priser här för privatperson eller företag.
Det går alltid att boka ditt ärende på vår hemsida eller kan du ringa oss på
073 – 098 24 21
Ditt ärende kommer alltid att bli prioriterat tills det är klart,
antingen via telefon eller på ett hembesök.
Betalning
Betala per uppdrag. Vi tar inte betalt per timme.
Telefonsupport
Privatkund: 245 kr per ärende.
Företagskund: 490 kr per ärende.
Hembesök
Privatkund: 445 kr
(efter RUT-avdrag, ordinarie pris 990 kr)
Företagskund: 990 kr
Tilläggsärenden
Privatkund: 119 kr
(efter RUT-avdrag, ordinarie pris 238 kr).
Företagskund: 238 kr
Vid flera ärenden kan det vara bäst att lösa dem i samma veva. Då tar vi inte ut fullt pris för varje ärende utan bara ett tillägg.
Abonnemang
Vill du ha support snabbt? Du kan registrera ett abonnemang. Då kan du fråga hur mycket som helst när problem uppstår. Antingen via telefon eller email.
Bindningstid på detta är 3 månader á 245 kr och företag är det 3 månader á 490 kr. Månaderna betalas i förskott.
Betalningsmetoder
Vi tar betalt med:
- Betalkort
- Swish
- Faktura (19 kr faktureringsavgift, 10 dagar netto).
RUT-avdrag
Från och med måndagen den 1 augusti 2016 gäller det så kallade RUT-avdraget även för IT-tjänster i hemmet. Det betyder att du som privatperson kan göra avdrag på 50% av arbetskostnaderna som utförs i ditt hem.
Vilka är grundreglerna?
Gäller på arbete som utförs i hemmet för privatpersoner. Gäller inte företag eller enskild firma som bedrivs från hemmet.
Har du redan använt din lagstadgade belopp för ROT-och RUT så fakturerar vi resterande belopp till dig som kund om Skatteverket nekar avdraget genom oss.
Skatteverkets information
Nya villkor gäller från och med 1 juli 2019 för personer mellan 18 och 65 år som ger RUT-avdrag till högst 50 000 kr per år.
Trygghet och garanti
Din tekniker
Vi försöker alltid skicka ut samma tekniker som du haft innan i dina ärenden. Teknikern känner till dina önskemål och de problem som funnits då dessa också noteras i våra system. Du kan läsa mer om vår kompetens här under privatperson eller företag.
Försäkring
Våra tekniker är försäkrade om det skulle uppstå komplikationer eller vårt uppdrag i ditt ärende orsakar värre skada än vid uppkomsten.
Trygghet för dig
Den trygghetsgaranti vi har ser till att du inte betalar något för ett ärende som inte är avklarat eller färdigställd till din belåtenhet. Känner du dig missnöjd efter uppdraget slutförts och du har redan betalat ärendet, återbetalar vi till dig om du ger tillkänna senast 3 dagar efter ärendet avslutats.
Kunden i fokus
Om problemlösningar
Lösningar finns det gott om och ofta löser vi problemen utan svårigheter. Behöver vi använda nya metoder eller behöver du ny utrustning för att få bästa resultat kommer vi gå igenom allt med dig.
Det händer ibland att vi måste skicka ärenden av större karaktär till tredje part. Innan detta händer blir du tillfrågad.
Våra supporttider
Måndag – Fredag kl. 8:00 – 18:00
(kontakt via telefon och e-mail)
Lördag och Söndag
(kontakt via e-mail)
För företag har vi jourtider så skicka ärendet så snabbt som möjligt då vi kan boka upp hjälp snabbast!
Snabbguide över vår support